Onze 10 helden die zondag 29 september jl. de CZ Tilburg Ten Miles liepen, maakten er een geweldige dag van. Het weer was goed en in de mooie blauwe shirts, gesponsord door Maas Kwaliteitsvis uit Goirle, maakten ze Stichting DOVIE goed zichtbaar. En wat een fantastische opbrengst bracht hun sportieve activiteit met zich mee: € 3.075. Hoe hebben ze hun prestatie ervaren? Een korte terugblik van enkele atleten.

Contact met de stichting
Glenn en Jo-Ann kwamen via Sander Diris, die ook dit jaar weer meeliep, in contact met de stichting. Glenn: ‘Ik wil graag de mensen helpen voor wie op vakantie gaan niet zo vanzelfsprekend is.’ En Jo-Ann geeft aan dat ze onze doelgroep ook een goede vakantie gunt. Pieter las op FB over onze stichting, bezocht de website en besloot voor ons goede doel een doneeractie van zijn Ten Milesloop te maken.

Willem kende Adriaan vanuit zijn bedrijf dat een plafondlift en een brandcard heeft geleverd en was bij de oprichting van de stichting al meteen geïnteresseerd. Annemarie kwam weer op een heel andere manier in contact met de stichting: ‘Al een tijdje zag ik het busje van DOVIE bij mij in de straat staan. Ik las waar de afkorting voor stond en dat ontroerde me. Daarna bezocht ik snel Adriaan, om hem te leren kennen.’

Persoonlijke kennismaking
Adriaan, oprichter van de stichting, heeft vooraf met alle lopers persoonlijk kennis gemaakt en de blauwe T-shirts overhandigd. Alle atleten hebben als voorbereiding op het evenement de communicatie met de stichting als duidelijk, vlot en tijdig ervaren. Dat persoonlijke contact heeft de stichting hoog in het vaandel staan. Vandaar dat de bij de finish Adriaan en penningmeester Ron de atleten feestelijk inhaalden. Glenn: ‘De ontvangst was heel goed. Iedereen van de stichting was enthousiast en dankbaar. Na afloop kregen alle lopers een leuk presentje, een gevulde doggy bag vanuit de stichting en dat waardeer ik ook enorm.’ En Pieter genoot bij de finish van een heerlijke Cha Cha reep die hij overhandigd kreeg. Adriaan vertelde over het mooie bedrag dat ze gezamenlijk hebben binnengehaald. Hiermee kan de stichting de vakantie voor onze doelgroep mogelijk blijven maken!

Doneeractie
Alle atleten kregen vooraf van de stichting een blauw T-shirt, hun inschrijfgeld werd door de stichting betaald en ze ontvangen een doneerlink die ze konden communiceren met familie, vrienden, kennissen en collega’s. Daar maakten ze goed gebruik van en regelmatig kregen ze positieve en enthousiaste reacties. Dat zien we uiteraard terug aan het mooie, opgehaalde bedrag. Tijdens het lopen schoot bij die en gene soms de gedachte door het hoofd dat ze voor een goed doel liepen. Het lopen zelf, in een groepje of alleen en de mensen die ze aanmoedigden langs de kant maakten het evenement tot een groot feest. Volgend jaar weer? ‘Wellicht doe ik weer meer en probeer ik anderen ook hiervoor enthousiast te maken,’ kregen we te horen. Maar laat ze eerst maar eens nagenieten van hun mooie prestatie. Nogmaals onze hartelijke dank aan onze tien helden!

Heb jij plannen voor 2025 voor de Ten Miles?
Denk dan aan het lopen voor het goede doel. Meld je via onze website aan voor onze nieuwsbrief of houd FB in de gaten en meld je aan zodra je daar volgende jaar onze berichten over ziet.