Financiële ondersteuning

Speciale korting voor boekingen in 2023 en 2024

Gulle giften zorgen ervoor dat mensen drempelloos kunnen genieten van hun vakantie

Stichting DOVIE heeft giften ontvangen van gulle sponsoren. Het is hun wens dat rolstoelgebruikers in 2023 en 2024 kunnen genieten van een onbezorgde en drempelloze vakantie in een rolstoeltoegankelijk vakantiehuis in Engeland. Deze giften zorgen ervoor dat wij een betaalbare huurprijs kunnen aanbieden voor de woning in Ropley, in het prachtige graafschap Hampshire. Ons steuntje in de rug betreft een tegemoetkoming van 40% in de huurkosten van de Flat Spaces vakantiewoning. Deze tegemoetkoming kun je 1x per kalenderjaar aanvragen. Het kan ook zijn dat je aanspraak maakt op een tegemoetkoming uit het Pluspakket. Meer hierover lees je onder het aanvraagformulier.

Boek je VAKANTIE VIA STICHTING DOVIE EN ONTVANG 40% KORTING OP DE HUURPRIJS.

• Je krijgt altijd binnen zes weken schriftelijk bericht m.b.t. toekenning/afwijzing van jouw aanvraag.
  • Binnen zes weken na jouw vakantie kun je een kopie van de factuur van Flat Spaces opsturen naar finance@stichtingdovie.nl
  • Je mailt tevens een kort verslag van jouw vakantiebelevenissen en een foto mee.
  • De stichting betaalt z.s.m. daarna het toegezegde bedrag uit.

Aanvragen Pluspakket

Het kan zijn dat je nog meer financiële ondersteuning nodig hebt om van jouw geboekte vakantie in Ropley te kunnen genieten. Daarvoor kent de stichting een Pluspakket. Een Pluspakket kan max. 1x per kalenderjaar aangevraagd worden. Aanvragen gaat via de volgende 5 stappen.

Stap 1:
Neem de onderstaande 4 criteria door.

1. Krijg je een uitkering? (bijv. WIA, Wajong, WAO)
  2. Hoe hoog zijn eventuele persoonlijk gerelateerde kosten (bijv. een externe verzorger die meegaat).
  3. Het vakantiehuis is zo goed als volledig ingericht voor rolstoelers. Heb je desondanks nog extra hulpmiddelen nodig die je zelf moet regelen/aanschaffen?
  4. Heb je eigen vervoer of ben je afhankelijk van andere vervoersmiddelen?

Stap 2:
Zijn 1 of meer criteria op jouw situatie van toepassing? Bij ja, ga naar stap 3.

Stap 3:
Stuur een korte toelichting op de ja-vragen naar info@stichtingdovie.nl.

Stap 4:
Het Dagelijks Bestuur van de stichting bepaalt de hoogte van de eventuele vergoeding. Via de e-mail krijg je hierover bericht. Over het toegekende bedrag kan niet verder gecommuniceerd worden.

Stap 5
Na afloop van jouw vakantie stuur je een mail met jouw rekeningnummer en tenaamstelling naar finance@stichtingdovie.nl zodat de penningmeester het toegekende bedrag kan uitkeren.

Aanvraag zorgverlener uit zorgverlenerspoule

In Engeland kennen ze geen thuiszorg zoals wij die in Nederland kennen. Vandaar dat onze stichting een Zorgverlenerspoule heeft opgezet. Dan kun je toch op vakantie naar onze vakantiewoning in Zuid-Engeland en krijg je de zorg die je nodig hebt. Zo maken wij jouw vakantie nog drempellozer. Via de Zorgverlenerspoule van onze stichting kun je een aanvraag indienen voor het beschikbaar stellen van een zorgverlener.

Jouw aanvraag kun je mailen naar info@stichtingdovie.nl. Geef daarbij alvast antwoord op de volgende vragen:

1: Krijg je een vergoeding voor het inhuren van zorg via een PGB of WLZ?
2: Heb je 1 of 2 zorgverleners nodig?
3: Heb je verzorging en/of verpleegkundige zorg nodig.
4: Moet de zorgverlener in het bezit zijn van een rijbewijs?

We zien je aanvraag graag tegemoet.

Er zijn meer fondsen die financiële ondersteuning mogelijk maken.

Wil je onze gratis nieuwsbrief ontvangen?

Vul dan hieronder je gegevens in en je mist niets meer!

Wij bedanken onderstaande bedrijven en instellingen voor hun bijdrage