Waar kan ik terecht voor

financiële ondersteuning?

Stichting DOVIE is van mening dat iedereen met een zwaar fysieke beperking moet kunnen genieten van een vakantie. Bepaalde fondsen in Nederland bieden mogelijk financiële ondersteuning aan mensen die de kosten voor een vakantie niet kunnen dragen. Ieder fonds heeft een eigen procedure waaraan je moet voldoen om voor een eventuele bijdrage in aanmerking te komen. Stichting DOVIE heeft deze fondsen voor jou op een rij gezet. Elke fonds heeft zogeheten spelregels die je aantreft op de pagina van het fonds. Je kunt ook een consulent van MEE vragen voor advies.

Op het overzicht hieronder tref je de fondsen aan:

Spina Bifida Fonds, Stichting

De stichting geeft financiële steun aan mensen die leven met een handicap als gevolg van spina bifida. Dat kunnen bijdragen zijn voor de aanschaf of aanpassingen van transportmiddelen (rolstoel, vervoersmiddelen enz.), voor communicatiemiddelen (laptop enz.), voor sportbeoefening, voor vrijetijds- of vakantiebesteding. Een bijdrage is nooit hoger dan €1.500. Kijk voor het aanvraagformulier op de website.

Houtwerf 25 | 2265 VD Leidschendam
T 06 5243 0867
info@spinabifida.nl

Fonds Kind & Handicap

Financiële steun voor kinderen tot en met 25 jaar met een beperking of chronische ziekte voor ontspanning of vakanties in Nederland.

Treilerdwarsweg 91 | 2583 DA Den Haag
T 070 351 2784
info@fondskindenhandicap.nl
www.fondskindenhandicap.nl

Fonds DBL

Fonds DBL steunt initiatieven die de meest kwetsbare mensen in onze samenleving helpen om hun situatie te doorbreken. Hieronder vallen bijvoorbeeld aanvragen voor vakanties en noodzakelijke aanschaffingen.

Hang 16 | 3011 GG Rotterdam
T 010 – 411 31 70
info@fondsdbl.nl
www.fondsdbl.nl

Stichting Zonnewende

Stichting Zonnewende maakt al ruim 50 jaar vakanties in Nederland voor mensen met een beperking mogelijk tot 18 jaar (en de rest van het gezin). Om de twee jaar kunnen ouders of instellingen bij Stichting Zonnewende een financiële bijdrage vragen voor een vakantie of dagjes uit. Op basis van het inkomen van de ouders wordt een bijdrage gegeven.

De Vleet 5 | 1484 EV Graft
T 0299 67 34 23
stichtingzonnewende.org

Wil je onze gratis nieuwsbrief ontvangen?

Vul dan hieronder je gegevens in en je mist niets meer!

Wij bedanken onderstaande bedrijven en instellingen voor hun bijdrage