eigen woning in 2027

De ambities van dovie

Wat doen we?

Aan rolstoelgebruikers die zorg nodig hebben én hun gezin en/of verzorgende bieden we een volledige aangepaste en rolstoeltoegankelijk vakantiehuis aan in Engeland.

We bieden financiële ondersteuning aan door max. 40% korting te geven op de huurprijs. Die is hoger dan gewoonlijk, vanwege de hoge onderhoudskosten aan de aanwezige, aangepaste voorzieningen.

We investeren mee bij de aanschaf van een medische inrichting als er een nieuwe vakantiewoning elders gerealiseerd wordt. Gelden zijn dan bestemd voor bijv. hulpmiddelen, mobiele tillift, aangepaste douche, hoog-laagbedden.

Daarnaast zetten we ons in om in 2027 een rolstoeltoegankelijk vakantiehuis in het graafschap Kent te realiseren. Omdat de realisatie ervan nog enkele jaren op zich laat wachten, werken we samen met de Engelse Foundation Flat Spaces. Deze foundation heeft een goedlopende, aangepaste vakantiewoning in Ropley, in het Engelse Hampshire. Het rolstoeltoegankelijk vakantiehuis is vanaf nu ook vanuit Nederland te boeken en is speciaal gebouwd voor rolstoelgebruikers met intensieve zorg en hun familie en/of verzorgende. LET OP: NEEM VOOR HET BOEKEN CONTACT OP MET ADRIAAN AERTS OP NUMMER 06 – 2511 2707.

Ropley in Hampshire
De aangepaste vakantiewoning is gelegen in Ropley, op het prachtige platteland van Hampshire. Je hebt uitzicht op de beroemde Watercress Line Steam Railway (een echte hit bij gasten, jong en oud). Er zijn verschillende activiteiten voor mensen in een rolstoel. Uitstapjes naar Windsor Castle en Stonehenge en zelfs het bijwonen van een voetbalwedstrijd zijn allemaal mogelijk. Met de stad Southampton, Winchester, het New Forest, de prachtige zuidkust in de buurt, is Flat Spaces in Ropley een ideale locatie voor een onvergetelijke vakantie.

Deze Flat Spaces vakantiewoning is in 2015 speciaal gebouwd voor rolstoelgebruikers en heeft brede, lichte en luchtige open ruimtes. Jouw hele gezin kan heerlijk ontspannen in deze drempelloze, luxe vakantiewoning waar ruimte is voor zes tot acht personen. Je gaat zeer comfortabel op vakantie.

Graafschap Kent
Omdat de accommodatie in Hampshire jaarlijks snel volgeboekt zit, gaat de drempelloze ambitie van Stichting DOVIE verder. We willen in 2027 eenzelfde aangepaste vakantiewoning gerealiseerd hebben in het graafschap Kent. Ook in de nieuw te bouwen vakantiewoning is écht vrije bewegingsruimte voor een rolstoelgebruiker; van een rolstoelgeschikte vloer, brede deuren en elektrische hoog-laag bedden tot een hoog-laag toilet, een plafondlift, een ruime badkamer met voorzieningen en een aangepaste keuken.

Waarom graafschap Kent?
De reisafstand van Nederland naar Kent is kort. Vanaf Utrecht ben je er in slechts vijf uur en de bootverbinding is prima. Graafschap Kent wordt ‘de tuin van Engeland’ genoemd vanwege het heuvelachtige landschap en de schoonheid ervan. Zowel in Kent als in de nabijgelegen districten zijn tal van toeristische mogelijkheden goed toegankelijk voor rolstoelgebruikers.

Waarom een nieuwe woning bouwen? Bekijk de leuke animatiefilm die Adriaan heeft gemaakt.

Wil je onze gratis nieuwsbrief ontvangen?

Vul dan hieronder je gegevens in en je mist niets meer!

Wij bedanken onderstaande bedrijven en instellingen voor hun bijdrage