Eindelijk was het zo ver! Op 23 augustus vertrokken mijn vrouw en ik, vergezeld door twee zorgverleners, naar Zuid-Engeland, naar Ropley! Vroeg in de ochtend vertrokken wij met een volgeladen bus, op naar Duinkerken. Een beetje zenuwachtig, omdat we niet wisten hoe het allemaal precies werkte met de rolstoelbus op de boot, achteraf gezien waren de zenuwen voor niets. Alles was perfect geregeld aan boord. Na een onstuimige bootreis (het was stormachtig weer) kwamen we aan in Dover. En niets is minder waar, de white cliffs zien er inderdaad prachtig uit.

Ontvangst met scones
Allerminst net zo prachtig is het waar wij terecht kwamen. In Ropley werden we hartelijk ontvangen door Glynis met verse melk, scones, clotted cream en natuurlijk jam. Een warm welkom 😊) Ze gaf ons een uitgebreide rondleiding door het huis en tot onze verbazing was alles perfect toegankelijk. Ik kon zelfs met de plafondtillift in bad en daar heb ik dan ook wel drie keer gebruik van gemaakt! Echt vakantie, geen zorgen want het huis is van alle gemakken voorzien. Zelfs een wasmachine zodat je met schone was weer thuis kan komen 😊.

Southampton
We hebben een week lang genoten van de prachtige omgeving. In Southampton van het mooie uitzicht in de haven, we hebben er uitgebreid gewinkeld in West quay en onze ogen uitgekeken in het mooie oude centrum. Ook een bezoek aan de tentoonstelling over de Titanic mocht niet ontbreken.

Winchester
Door de tips in de reisgids van Stichting DOVIE waren wij erg benieuwd geworden naar Winchester. Wat een prachtig stadje is dit! We zijn allervriendelijkst geholpen bij de tourist information en kregen een uitgebreide, rolstoeltoegankelijke(!), wandelgids mee. Ook kregen we tips over restaurants waar we echt moesten gaan eten. Als echte toeristen zijn we alle bezienswaardigheden afgegaan. Het allermooiste vonden we Winchester Cathedral. Londen Natuurlijk mocht ook een bezoek aan Londen niet ontbreken. Verbaasd over het gemak waarmee we met de trein konden reizen vanaf Alton, kwamen we vroeg in Londen aan. Meteen werden we begroet door iemand van de Hop on Hop off bus, die ook toegankelijk is met een rolstoel. Hier hebben we dus direct gebruik van gemaakt. Zo konden wij met gemak alle bezienswaardigheden langs. London Eye ontbrak natuurlijk niet en ook de Big Ben zagen we van dichtbij. Als echte shop fanaten en Disney fans haalden we ons hart op in Oxford Street. De dag sloten we in stijl af bij het Hard Rock Café op Piccadilly Circus.

Harry Potter studio tour
En alsof dit nog niet genoeg was, beleefden we het hoogtepunt van onze vakantie tijdens de studio tour van Harry Potter in de Warner Bros studio’s. Wij dachten dat we dat binnen 2 á 3 uurtjes wel gezien zouden hebben, maar uiteindelijk hebben wij ons hier de hele dag vermaakt. Wat een magische belevenis om door de decorstukken van deze legendarische films te rijden en te ontdekken hoeveel werk er gestoken is in het produceren van de films.

Stoomtrein
Buiten het mooie uitzicht vanuit ons vakantiehuis hadden we ook nog zicht op de stoomtrein, de Watercress line. Hier werden we na een paar dagen toch ook wel heel nieuwsgierig naar; dus ook dit treinritje mocht niet ontbreken. Als kers op de taart konden we ons Harry Potter hart nog meer vervullen omdat bij de stoomtrein ook een volledig rolstoeltoegankelijke brug uit de Harry Potter filmreeks te betreden was.

Stressvrij en zorgeloos genieten
Kortom, een vakantie om nooit te vergeten! Een vakantieland om zeker nog eens naar terug te keren. Door alle volledige informatie voorafgaand aan onze vakantie konden we stressvrij en zorgeloos genieten. Een verademing!