Eindelijk was het eindelijk zover. Vroeger dan we gewend waren, stonden onze koffers gepakt voor onze vakantie naar Engeland. Hoe zou ons huisje zijn? Maar onze dochter had vooral haar zinnen gezet om de brug van Harry Potter te bezoeken die waarschijnlijk dicht bij ons huisje zou zijn.

Het vakantiehuis
Het links rijden was even wennen, want ja links rijden is nog niet alles. De lieve Engelsen houden zich aan hun regels en wij konden niet meer doen dan ons aan te passen. Aangekomen bij het huisje werden we warm welkom geheten door Glynis. Je kunt haar altijd kan bellen of mailen als er wat is. Gelukkig hebben wij daar geen gebruik van hoeven maken. Het huis was voor ons heerlijk groot, vooral omdat onze beide kinderen in een rolstoel zitten. Na het verdelen en verbouwen van de kamers kon onze vakantie beginnen. De regen kwam soms met bakken naar beneden, maar dat mocht de pret niet drukken. Het stoomtreintje dat langs het huisje rijdt, gaf de vakantie net iets extra’s.

Harry Potter brug
Op dag 3 begon de speurtocht. Man- en dochterlief gingen op pad. Vermoedelijk hadden we de brug al op dag 1 gevonden, maar voor een vermoeden deed onze dochter het niet. Dus samen op stap tussen de buien door. En ja, na nog geen 3 minuten lopen was het inderdaad de brug die o.a. bekend is van de film van Harry Potter. Ze had gevonden wat ze zo graag wilde zien en waar ze ook nog op kon staan: de brug van Harry Potter. Haar vakantie kon niet meer stuk terwijl we nog een paar dagen hier waren.

Bezoek Londen
Heerlijk genieten van de omgeving. Zo is het New Forest National Parc ook erg leuk om doorheen te rijden. Zo bijzonder omdat hier o.a. de paarden los lopen tussen de huizen. We zijn zelfs met de trein naar Londen geweest. Een dag eerder waren we even langs het station van Alton gereden om kaartjes te reserveren. Zeker omdat er 2 elektrische rolstoelen mee de trein in moeten. Het was het even spannend. Maar jawel, de volgende dag werden we vorstelijk geholpen en kon ons avontuur naar Londen beginnen. Wat een mooie en vermoeiende, maar ook een zeer uitdagende dag. Dat lag dit keer niet aan de treinreis, hoewel we terug bijna in de verkeerde trein zaten door onze foutieve uitspraak van Alton. Nee, de uitdaging lag aan het feit dat de lift kapot was naar de brug om zo de Theems over te steken. Dus het was even een speurtocht om te kijken hoe we dat zouden oplossen. Gelukkig lukte het om eindelijk de Theems over te komen en kon onze wandeltocht door Londen beginnen. Helaas te weinig tijd om alles te zien, dus dat parkeren we tijdelijk even voor een andere vakantie. Want dat we terug willen naar Engeland is een ding dat zeker is.

Echt vakantiegevoel
We hebben een top vakantie gehad die voorbij is gevlogen. Dat is ook te danken aan alle voorbereidingen van Stichting DOVIE, die je echt een vakantiegevoel geeft met kleine dingetjes zoals een appje, reisinformatie of er gewoon zijn als je vragen hebt. Wat is het dan fijn dat je niet weer het wiel hoeft uit te vinden. Dat je echt vakantie hebt. Want op vakantie gaan met 2 pubers die beiden in een rolstoel zitten, blijft toch telkens weer een uitdaging. Kortom: wil je als zorggezin echt vakantie vieren, dan raden wij met stip deze vakantie aan.

Onze tips voor Harry Potter fans:
Harry Potter Studio Ga zeker langs de Harry Potter studio, maar reserveer echt op tijd in Nederland. Wij hadden in mei al gereserveerd voor onze vakantie in juli en de kaartjes waren zo uitverkocht. Voor 10 pond extra voeg je Priority Parking toe. Dan sta je voor de ingang geparkeerd en ben je altijd zeker van een parkeerplek. De studio is goed aan te rijden met de auto en als je er bent dan kan het avontuur beginnen.
Harry Potter brug De brug is echt heel dichtbij. Je gaat de brug over waar de stoomtreinen staan. Dat is dus echt nog geen 5 minuten lopen. Als je naar het huisje rijdt en stil staat op de stenen brug zie je hem ook al links liggen.