Op woensdag 27 maart liep de zaal van Cultureel Centrum Den Heuvel in Alphen al vroeg vol. Zo’n 66 rikkers en jokeraars meldden zich. Nadat iedereen aan zijn kaarttafel zat, heette oprichter Adriaan van Stichting DOVIE – het goede doel van de middag – iedereen van harte welkom. Hij vertelde ook over de activiteiten van de stichting: mensen met een fysiek zware beperking en hun familie zorgeloos op vakantie laten gaan in Engeland.

Dan start de wedstrijd. Er wordt volop gekaart in een leuke en gezellige sfeer. De vrijwillige wedstrijdleiding heeft het druk met tellen. Aan het eind van de middag volgt de bekendmaking van de tafelwinnaars die allen een prijs overhandigd krijgen. Penningmeester van de stichting, Ron heeft de eer om de poedelprijzen uit te reiken. Hij bedankt iedereen voor zijn aanwezigheid en voor de steun aan Stichting DOVIE, met een speciaal dankwoord gericht aan de organisatoren Jan Vermeer en Jaap Kievit. Er worden nog 5 loten getrokken voor de hoofdprijzen, beschikbaar gesteld door Plus Supermarkt Van Eekelen: mooie levensmiddelenpakketten. Tot slot vertelt Jan Vermeer dat de overige prijzen klaarstaan, ook weer door de Plus en bakker Gijs van den Broek beschikbaar gesteld. Hij vraagt iedereen om bij het verlaten van de zaal langs die tafel te lopen en even te kijken wat er gewonnen is.

Adriaan: ‘Iedereen kijkt terug op een geslaagde middag. En wat bracht het toernooi een mooi bedrag op voor onze stichting. Dat was maar liefst € 545,-. Dat geld gaat rechtstreeks naar onze doelgroep die we 40% korting bieden bij het boeken van onze vakantiewoning in Zuid-Engeland. Bij deze bedank ik nogmaals iedereen die hieraan zijn steentje heeft bijgedragen. Een evenement dat voor herhaling vatbaar is.’