Onlangs benaderde Tonny, voorzitter van Zonnebloem Alphen, ons met een leuke mail. Daarin schreef ze: De Seniorenvereniging en de Zonnebloem van Alphen organiseren ieder jaar een kerstviering voor hun leden en gasten. Wij houden daar ook een collecte voor een goed doel. Dit jaar hebben wij gekozen voor Stichting DOVIE, omdat wij denken dat de stichting blij is met de opbrengst zodat meer mensen met een fysieke beperking in Zuid-Engeland op vakantie kunnen gaan.

Tonny licht toe: ‘Ik kwam op dit idee omdat ik in diverse regionale bladen iets gelezen had over de stichting en haar doelstellingen. Daarnaast kennen veel mensen Adriaan, omdat hij opgegroeid is in het nabijgelegen Riel. Bovendien denken we dat we beter kunnen collecteren voor een kleine stichting zoals DOVIE, dan voor grotere goede doelen organisaties. Die komen toch wel aan financiële middelen.’

De bijeenkomst werd gehouden in het Cultureel Centrum De Heuvel in Alphen. Na de ontvangst met koffie, thee en wat lekkers werd het kerstverhaal voorgelezen en zong het koor mooie kerstliederen. Natuurlijk was Adriaan bij deze gezellige kerstviering aanwezig en aan een volle zaal vertelde hij over onze stichting en dat we de opbrengst van de collecte zouden besteden om een tweedehands douchestretcher aan te schaffen. En de opbrengst? We sloegen steil achterover. Tonny maakte trots bekend dat die € 480 euro bedroeg. En dan zijn de transacties via een QR code nog niet meegerekend. Het leverde een groot applaus op. Daarmee kunnen we de inderdaad de douchestretcher van Jan (zie verhaal Bijzondere geste Jan Springintveld) overkopen en een deel van de overtocht betalen om hem op de plek van bestemming – Ropley – af te leveren.