Sommige vakantiegangers hebben een externe zorgverlener nodig om ze in Engeland de benodigde zorg te kunnen leveren. We vroegen aan Musa hoe hij als zorgverlener van Adriaan de vakantieweek heeft ervaren en of hij andere zorgverleners aanraadt om ook een keer als vrijwilliger mee te gaan.

Wat was jouw trigger om mee te gaan toen Adriaan jou als zorgverlener mee vroeg?
Mijn eerste ingeving was dat ik wilde dat Adriaan van zijn vakantie kon gaan genieten. Ik wilde hem BLIJ zien.

Wat vond je van deze vrijwilligersactiviteit?
Het was zeker een geweldige vrijwilligersactiviteit.

Wat is jouw zorgachtergrond?
Ik werk al 8 jaar in de ouderenzorg, waarvan twee jaar als verpleegkundige.

Wat waren jouw zorgverlenerstaken voor Adriaan tijdens de vakantie?
Mijn taken waren onder andere ochtend- en avondzorg verlenen, Adriaan helpen met eten en drinken en hem vervoeren met zijn bus.

Wat vond je van de voorzieningen in de vakantiewoning?
Alles was gelijkvloers, plafondlift, aangepaste badkamer waarin de wc en wastafel op verschillende hoogte verstelbaar zijn.  Zo waren ook de eettafel, het aanrecht en nog een extra tafel in hoogte verstelbaar. Er waren drie grote slaapkamers en twee badkamers.  Als zorgverlener vond ik deze aanpassingen heel prettig en handig om Adriaan goed te kunnen verzorgen.

Hoe was de combi van zorgverlenerstaken en vakantie?
De eerste paar dagen heb ik genoten van de combi. Helaas namen na een paar dagen mijn lichamelijke klachten toe en daardoor had ik wat moeite met het doorbrengen van de dagen.

Raad je andere zorgverleners aan om ook een keer mee te gaan als er vraag naar is? En waarom raad je het aan?
Ja zeker, ten eerste is het een leuke en leerzame ervaring. Ten tweede leer je jouw patiënt/client/bewoner/vakantieganger op een andere manier echt kennen.