Zingen is goed voor je, ik denk dat we dat allemaal inmiddels wel weten. Zondagmiddag 24 september a.s. kun je uit volle borst meezingen met het meezingconcert dat speciaal voor Stichting DOVIE wordt gegeven bij de Leybron, Dorpsplein 20 in Riel. De Tilburgse meezingkoren Meepesaant en De Begonia’s treden belangeloos op met een Nederlands repertoire. Vooraf aanmelden is niet nodig, er is voldoende plaats voor iedereen.

Zondagmiddag kun je vanaf 13.30 al binnenlopen. Een entreekaartje kost slechts € 5,-. Je krijgt er dan een lot voor de loterij bij. Voor de pauze treden de twee koren op, in de pauze is er de loterij, daarna volgt weer een optreden. Na afloop is er een dienstenveiling. Diverse bedrijven uit Goirle en Riel stellen een dienst beschikbaar die je kunt kopen. De opbrengsten van deze veiling zijn volledig voor Stichting DOVIE.

De drijvende krachten achter de organisatie zijn Peter van Schilt, oud-secretaris van de stichting en Theo Santegoets, een goede vriend van Rielenaar en oprichter van Stichting DOVIE Adriaan Aerts. Peter: ‘Theo en ik kennen elkaar van het kerkkoor en hebben expertise in de korenwereld. We wilden heel graag een benefietconcert voor Stichting DOVIE organiseren. Allereerst om de naamsbekendheid te vergroten en natuurlijk hopen we dat er extra gelden binnenkomen voor de stichting.’ Theo vult aan: ‘Stichting DOVIE streeft immers een nobel doel na en biedt rolstoelgebruikers met een fysieke beperking de mogelijkheid om met het gezin en/of verzorger te recreëren in een volledig aangepaste vakantiewoning in Engeland.’