Mooi weer! Dat is de eerste gedachte die door het hoofd van de vrijwilligers gaat als de Buienrader een lekker zonnetje belooft voor 28 mei. Want in de kou een goed gevulde kraam op de Meimarkt bestieren is niet leuk. En ja, die belofte werd ingelost.

Zaterdagmiddag 27 mei rond half 5 startten onze vrijwilligers met het inruimen van de vrachtauto. Want wat waren er veel spullen binnengekomen. Genoeg om ruim 2 kramen op het Pieter Vreedeplein te vullen. De kraam richtten ze gezellig in met een ‘Engelse touch’ een hoekje over DOVIE, een beachflag en uiteraard de PETman.

Bij het uitruimen van de vrachtwagen stonden potentiële bezoekers alles al ‘uit de dozen te kijken’ of er iets voor hun gading bij zat. Een team van vrijwilligers bracht de nacht bij de kraam door. Vrijwilliger Rik: ‘Het was super gezellig. Er kwamen best veel studenten langs. Blijkbaar was er een deal bij een café. Bijvoorbeeld een klok inleveren tegen een pilsje. Zo verkochten we een klok voor een euro. Veel mensen gaven ook een ‘fooi’ bovenop het bedrag dat ze moesten betalen. Ik vond de interactie en het spel van bieden erg leuk.’

Vrijwilligster Liesbeth liep met een grote lach tussen de kopers door. Grote aankopen hield ze achter, zodat ze nog verder de markt op konden. ‘Ik word hier helemaal blij van’, vertelt Liesbeth enthousiast en vervolgt: ‘Op zondagmorgen waren alle ‘dure’ spullen al verkocht. Vanaf 12 uur ging alles in de tent weg voor 50 cent’. Voor wie er niets tussen zat aan spullen, kon via een QR-code op het houten huisje toch een donatie doen. Ook daar werd gebruik van gemaakt.

En dan de opbrengst. Schrik niet! Die bedraagt € 1.528,60. GEWELDIG. Daar kunnen we weer veel mensen uit de doelgroep mee helpen om Drempelloos Op Vakantie In Engeland te gaan.

Marina Vermeer raadde dat er 321 Engelse dropjes in de pot zat en zat daarmee het dichtst bij het aantal van 322 die erin zaten. Van harte gefeliciteerd Marina en geniet van de High Tea, gesponsord door Brunchcafé Koppig in de Tuinstraat in Tilburg.

Al met al dus een zeer geslaagde Meimarkt, met ONTZETTEND VEEL DANK aan de top-vrijwilligers van Stichting DOVIE.