Het antwoord op de vraag wie de kraam van Stichting DOVIE wil verzorgen tijdens de Meimarkt op 27 mei in Tilburg was snel gegeven. Dat is Liesbeth, een nicht van oprichter Adriaan Aerts. Zij is een groot fan van markten én verkopen. Ze ziet het als een sport. Samen met haar man Gerrie verzamelt ze tweedehands spullen en zoekt uit wat mooi is voor de verkoop.

Geen moeite is Liesbeth en Gerrie teveel voor hun neef Adriaan. ‘Eigenlijk is hij meer dan een neef; hij is een goede vriend van ons en we gaan veel met elkaar om. Het is dan ook heel leuk om de kraam op de Meimarkt te verzorgen; we doen het voor hem en zijn stichting. Zelfs het vinden van vrijwilligers om de kraam, ook in de nachtelijke uren, te bemannen was snel gefikst’, vertelt Liesbeth terwijl ze de planning laat zien.

Stichting DOVIE heeft een mooie hoekkraam op het Pieter Vreedeplein weten te bemachtigen. De officiële opening op zaterdag 27 mei is om 22.00 uur. Om de kraam gezellig in te richten gaat een grote ploeg van de in totaal 13 vrijwilligers, herkenbaar aan hun rode shirt met DOVIE logo, al eerder aan de slag. Natuurlijk met een ‘Engelse noot’: je herkent de kraam aan de Engelse vlaggetjes en de Engelse drop. Wie de hoeveelheid Engelse drop in de pot raadt, krijgt een gratis High tea aangeboden door de Stichting. Je hoeft er alleen maar je e-mailadres en naam voor in te vullen.

Grote spullen, zoals een wipkip, magnetron, autostoeltje en stoelen heeft Liesbeth al via Facebook verkocht. De eerste gelden voor de stichting zijn dan ook al binnen. Verder vind je in de kraam van alles, van serviesgoed, kerstartikelen en kleding tot keukenspullen, fotolijsten en nog veel meer. De verkoopopbrengst is volledig voor Stichting DOVIE. Dus hoort zegt het voort en trommel vrienden, familie en kennissen op deze Meimarkt te bezoeken. Enne… oh ja, mocht er niets voor jou tussen zitten, dan kun je altijd nog via de QR-code op het houten huisje dat er staat een donatie doen.