Het is een jaar geleden dat Adriaan min of meer per ongeluk op Flat Spaces in Engeland stuitte. Flat Spaces verhuurt al een geruim aantal jaren een volledig drempelloze vakantiewoning in Ropley, op het platteland van Zuid-Engeland. Het contact was snel gelegd. Begin 2022 bezocht een afvaardiging van ons bestuur Tom Yendell, oprichter en voorzitter en Glynis Watts. Zij is zijn steun en toeverlaat m.b.t. het boeken en onderhoud van de locatie.

Drie boekingen in 2023
Ons bestuur zag meteen dat oprichter Tom, een internationaal bekende mond- en voetschilderkunstenaar, een vakantiewoning had gebouwd die volledig voldoet aan het droomvakantiehuis van Adriaan. De klik was er direct en al snel kwam de samenwerking op gang. Met als resultaat dat in 2023 al drie gezinnen hebben geboekt om daar te genieten van een onbezorgde vakantieweek. Onze samenwerking krijgt steeds meer vorm. Dat is fijn. Daardoor krijgen we meer ruimte beschikbaar voor 2024. Mede door financiële ondersteuning van onze stichting kunnen dan nog meer rolstoelvakantiegangers en hun familieleden daar hun drempelloze vakantie doorbrengen.

Glynis aan het woord
Glynis was aanwezig tijdens de lancering van onze stichting op 14 november. Ze vertelde trots dat Flat Spaces officieel lid is geworden van Social Care in Action, een groep van sociale liefdadigheidsondernemingen. Ze lichtte toe: “Dit is een geweldige kans want het helpt ons verder te gaan met onze plannen om extra Flat Spaces vakantiewoningen te bouwen in Engeland. Dan kunnen nog meer mensen met een complexe fysieke beperking met hun familie en verzorgers genieten van een vakantie die de meesten van ons als vanzelfsprekend beschouwen.”

Ons plan?
Samen met Flat Spaces een drempelloze vakantiewoning in het prachtige graafschap Kent realiseren. Daarvoor staat 2027 als stip op de horizon. De zoektocht naar een geschikte locatie is gaande. Voor wat betreft Nederlandse reizigers: Kent is vanaf Utrecht in slechts 5 uur te bereiken. Bovendien zijn de toeristische attracties zeer goed rolstoeltoegankelijk.

Wil jij een steentje bijdragen?
Wat Stichting DOVIE betreft wordt de vakantiewoning in Kent een Flat Spaces DOVIE. Hiervoor hebben we financiële middelen nodig. Dan kunnen er meer Nederlandse rolstoelgebonden reizigers gebruik  maken van die nieuwe locatie.  Wil jij je steentje bijdragen d.m.v. een donatie? Dat kan direct via onze site.