Wat een fantastische avond heeft Stichting DOVIE op 14 november beleefd. Van alle kanten horen we dat we ongelooflijk trots op onze stichting en het uitbrengen van het boek van Adriaan (Jouw wereld = mijn wereld) mogen zijn. En dat zijn we dan ook.

Een kort verslag van deze feestelijke avond, die begon met de uitreiking van het eerste exemplaar aan Adriaans moeder. Onze twee ambassadeurs Leo Alkemade en Huub Stapel maakten er een waar feestje van. Het was een ontroerend moment, niet alleen voor Adriaan en zijn moeder, ook in de zaal kwamen emoties los. En eigenlijk duurde dat de hele bijeenkomst door. Prachtig om mee te maken dat wat de stichting voor elkaar bokst dit oproept.

De stichting toen en nu
Na de onthulling vertelde Mike Leers van onze Raad van Advies hoe de stichting in 2018 het licht zag en hoe ongelofelijk minutieus Adriaan Aerts een businessplan had opgezet. De Raad van Advies en Adriaan zetten zo de eerste stappen naar wat nu de stichting is. Voorzitter Mauro de Leeuw nam het stokje van Mike over en liet zijn licht schijnen op de huidige organisatie. Er is een goede professionaliseringsslag gemaakt, er zijn verschillende werkgroepen en veel vrijwilligers die zich inzetten. Mauro sprak zijn grote dank uit voor hun inzet en dankte ook de vele sponsoren, donateurs, Leo en Huub en uiteraard MFA Het Spoor die haar schitterende locatie beschikbaar had gesteld.

Samenwerkingspartner Flat Spaces
Er volgt een interessant verhaal in het Engels door Glynis Watts. Zij is van Flat Spaces, is onze samenwerkingspartner die de fraaie locatie in Ropley, Zuid-Engeland, met ongekend enthousiasme runt. Ze kondigde aan dat Flat Spaces gefuseerd is met een grote zorgorganisatie die financiële middelen heeft om nog meer volledig aangepaste vakantiewoningen in Engeland kan realiseren.

Onze eerste boeker
De familie Smulders, onze eerste boeker, kijkt erg uit naar hun vakantie in Ropley en gaat in het voorjaar van 2023 genieten van het drempelloze huis en de schitterende omgeving. Zoon Jeroen wilde altijd al een voetbalwedstrijd in Engeland meemaken. De tickets daarvoor hebben ze inmiddels in huis.

Het boek centraal
Na een fraai, muzikaal intermezzo van Frans van der Meer, stond het boek van Adriaan centraal. Schrijfster Erica Theloosen haalde aan hoe destijds het contact verliep om het boek te gaan schrijven en las haar nawoord voor. Dat was nieuw, want Adriaan had bij het lezen van de teksten dat deel overgeslagen, evenals de vier interviews die erin staan. Zo is er voor hem een mooie verrassing overgebleven. Adriaan nam dankbaar een cheque van € 2.500 in ontvangt van Niek en Sabine van het Rabobank Coöperatiefonds.

De tijd vloog voorbij en voor we het wisten kregen we een heerlijk warm worstenbroodje aangeboden met een broodje en een drankje. Iedereen wilde een gesigneerd exemplaar en vond het erg leuk dat het een stempel was van Adriaans eigen handtekening van toen hij nog kon schrijven. Deze feestelijke bijeenkomst was nog maar het begin. Er ligt nog een hele mooie toekomst in het verschiet voor onze stichting. Hartelijk dank aan allen die met ons meewandelen.