Eindelijk was het zover. Na bijna een jaar ernaar te hebben uitgekeken, kwamen wij op 26 april 2024 aan bij het vakantiehuis in Ropley waar we warm werden onthaald door Glynis Watts. Het huisje ligt in het prachtige, heuvelachtige Hampshire. De eerste dag hebben we dan ook genoten van de groene heuvels die de omgeving ons te bieden had door te gaan toeren waarbij we door Winchester kwamen.

Alton
Op de tweede dag bezochten we het stadje Alton. Vanwege zondag waren alle winkels dicht en na een kop koffie met pie te hebben genuttigd, bezochten wij de kerk van Sint-Laurentius. De kerk vond zijn oorsprong in de Normandische periode en er staat nog een doopfont uit die beginperiode. We hebben daar tevens informatie opgevraagd bij het station vanwaar wij twee dagen later met de trein zouden reizen naar London.

Marwell Zoo
Op maandag zijn we naar Marwell Zoo geweest. De route ernaartoe was prachtig en we doorkruisten wederom het mooie landschap. We zijn dan ook even gestopt om dit vast te leggen. Op de terugweg zijn we niet gaan eten bij Kentucky Fried Chicken, maar bij de veel gezelligere pub Hen and Chicken.

Londen
Dinsdag waren we vroeg uit de veren om met de trein via Alton naar London Waterloo Station te reizen. In Engeland met de trein reizen in een rolstoel is in één woord super waar de Nederlandse Spoorwegen een voorbeeld aan kan nemen. Als je in een rolstoel zit hoef je namelijk niet minimaal 24 van te voren aan te geven dat je met de trein wilt reizen en hulp nodig hebt om in de trein te komen waarbij het altijd spannend is of je dan ook die hulp krijgt. In Engeland zeg je tegen de loketmedewerk(st)er dat je met de trein naar London wilt reizen en je krijgt vervolgens alle hulp die nodig is. In London hebben we de welbekende bezienswaardigheden bezocht, zoals Trafalgar Square en natuurlijk de Harrods.

Alresford
Woensdag bezochten wij Alresford. Een mooi stadje met kleurrijke huizen. Ondanks een regenachtige dag, konden we genieten in de pub The Horse & Groom.

Winchester
Donderdag was onze laatst dag en besloten wij om naar het stadje Winchester te gaan. Na eerst The Brooks Shopping Centre te hebben bezocht, begaven wij ons naar High Street. Een prachtige winkelstraat met panden die zo uit een filmset van Oliver Twist kunnen komen. Deze dag sloten we af met een etentje bij The Ivy. Eenmaal weer terug bij het huisje hebben we de koffers ingepakt om de dag erna huiswaarts te keren.

Flat Spaces en Stichting DOVIE bedankt voor het fijne verblijf. Wij gaan vast en zeker hier weer terugkomen.