Commanderie schudt op zijn grondvesten

Vooraf was al gewaarschuwd: ‘Train je lachspieren want we hebben geweldige tonpraters die onze gasten laten schaterlachen.’ Dat was niets teveel gezegd! Zo te horen aan het gelach en geklap hebben alle gasten zich kostelijk vermaakt. Het waren dan ook niet de minste artiesten die geheel belangeloos optraden op het lustrumfeest van Stichting DOVIE – Drempelloos Op Vakantie In Engeland.

Al vroeg liep de grote, in Engelse sfeer versierde zaal van hoofdsponsor de Commanderie vol. Zo’n 200 man stroomde binnen. Even over half 8 ’s avonds begon het grote aftellen na het welkomstwoord van de oprichter van Stichting DOVIE: Adriaan Aerts. Hij gaf het stokje over aan spreekstalmeester Herman Stroucken die de optredens op een gezellige manier aan elkaar praatte. Het publiek kon meteen al recht zitten voor de openingsact van poppenspeler Frans van der Meer. Zijn sprekende poppen Ferry van de Zaande en Fred van Boesschoten hielden een grappige conversatie en ook een ‘diepte-interview’ met de voorzitter van de stichting Mauro de Leeuw. Hij legde helder uit waar Stichting DOVIE voor staat.

Na deze warming-up van de lachspieren kwam er een geweldig optreden van Alphenaar John Monden, oftewel Super Johnny. Gevolgd door de droge humor van tonprater Ad Vermeulen over zijn huishouden van Jan Steen. Het muzikale intermezzo door de 79-jarige Goirlese Troubadour Jo Hoogendoorn bracht het publiek aan het zingen vanwege zijn welbekende liedjes zoals ‘munne Witpen’ en ‘Brabants durpke’. De twee afsluitende tonpraters Peter van der Maas, als de Wegwèzer en dé Andy Marcelissen deden de Commanderie op zijn grondvesten schudden. Iedereen die optrad ging naar huis met een heerlijke Schrobbelèr en een kistje gevuld met lekkere versnaperingen van de Walhoeve.

De organisatoren van deze Carnavaleske avond, Adriaan Aerts en Ron Rijpert spraken welgemeende dankwoorden uit naar de artiesten van de avond, Op de Bonnefooi die voor de muzikale omlijsting zorgde, de spreekstalmeester Herman, gastvrouw Noor en natuurlijk niet te vergeten de verschillende sponsoren van deze avond. De bezoekers gingen niet met lege handen naar huis. Voor iedereen was er een lekkernij: een zakje met de bekende Engelse drop. Het was een feestavond waar het bestuur, de Raad van Advies, de ambassadeurs en de vele vrijwilligers blij op terug kunnen kijken. Het geeft een boost om de stichting verder op de kaart zetten, zodat nog meer mensen met een fysiek zware beperking Drempelloos Op Vakantie In Engeland kunnen gaan. Daags erna zagen we in ons ‘donatiehuis’ dat er gul gegeven is. Dank aan allen die een donatie gedaan hebben.

Wil je op de hoogte blijven van Stichting Dovie? Meld je aan voor de nieuwsbrief via info@stichtingdovie.nl

Onderstaande prachtige foto’s zijn gemaakt door Neven fotografie en geven een mooi beeld van de feestelijke avond.