Afgelopen najaar vierde Jan met zijn dochter Elise en haar verzorgerster zijn vakantie in Ropley. ‘We hebben een fantastische vakantie gehad. De vriendelijkheid van de Engelsen, de vele toeristische attracties in de omgeving en het mooie weer droegen daar allemaal aan bij. Ook de toegankelijkheid van het huis was perfect! Het enige wat we misten was een goede douchestretcher,’ vertelt hij enthousiast als hij op bezoek is bij Adriaan.

Jan komt niet met lege handen. Achter in zijn bus staat een verrijdbare ARJO Cavero douchestretcher, bedoeld voor de stichting. Deze ligt zeer comfortabel en zacht, is breed en ruim. Hij kan elektrisch hoog/laag evenals de hoofdsteun. Omdat Elise in een verzorgingshuis woont, had Jan die douchestretcher thuis niet meer nodig. Bij navraag bleek dat hij deze niet hoefde in te leveren bij de leverancier.

‘Elise en ik besloten hem voor een kleine prijs te koop aan te bieden aan Stichting DOVIE zodat deze hem kan overbrengen naar Ropley.’ Jan overhandigde hem met de woorden: ‘Dan krijgt de stretcher zeker een goed, tweede leven.’ En dat gaat hij zeker krijgen.

Dankbaar nam Adriaan de stretcher in ontvangst: ‘Het was voor onze stichting een geschenk uit de hemel. We waren al bezig met het uitzoeken hoe wij zo’n stretcher financieel bij elkaar geraapt zouden krijgen. We weten dat ook onze samenwerkingspartner Flat Spaces er heel blij mee is.’

Begin februari gaan de voorzitter en de secretaris deze stretcher afleveren in Ropley, zodat in de volgende vakantieseizoenen alle vakantiegangers gebruik ervan kunnen maken.