Samen met zijn moeder en twee verzorgers ging Adriaan van 4 tot 11 sep 2023 naar Ropley. ‘Ik heb een hele leuke en fijne vakantie gehad in Engeland. Mede door het fantastische weer, met temperaturen van meer dan 30 graden, was het erg genieten.’

Iedere dag op pad
We hebben heel veel gedaan. Iedere dag gingen we op pad. Wat hebben we zoals gezien en gedaan? Op dinsdag, de dag na aankomst zijn we naar de zuidkust gegaan. Daar zijn we op de Spinnakertower geweest, een heel grote toren van 170 m hoog waar je met de rolstoel naar boven kunt. Het uitzicht over de zee was fantastisch. We hebben door schitterende dorpjes en stadjes gereden zoals Shaftesbury en Salisbury. Shaftesbury is een klein dorpje in het graafschap Dorset en heeft een rijke geschiedenis die al begint in de Saksische tijd. Je kunt hier de pittoreske Gold Hill vinden die je beloont met spectaculaire uitzichten over de Blackmore vallei. Shaftesbury was lange tijd belangrijk omwille van haar strategische ligging langs oude handelsroutes. En Salisbury is een prachtig oud stadje met een historisch straatbeeld. Gezellig om doorheen te wandelen. Ook bezochten we Petworth, een mooi stadje met heel veel antiekwinkeltjes en vintageshops.

Winchester is ook een van de mooiste historische steden van Engeland. Het heeft een prachtige kathedraal is. De stad wordt gelinkt aan Koning Arthur en in de Great Hall staat de reproductie van zijn legendarische ronde tafel. Winchester is een prachtige stad die gemakkelijk te voet te verkennen is en waar je de wekelijkse markt kunnen bezoeken. En natuurlijk zijn we ook nog naar Windsor Castle geweest, het koninklijk huis van de Engelse koning Charles. Uiteraard zijn we ook met de stoomtrein, de Watercress Line mee geweest. Op ca. 400 meter van de vakantiewoning is het station waar je kunt opstappen. De trein heeft vier stations waar je uit kunt stappen en wanneer je verder wilt  weer kunt op stappen. Uiteindelijk kom weer in Ropley terug aan. Er ging geen dag voorbij of we hebben wat gedronken of gegeten in gezellige pubs en andere restaurantjes.

Op z’n Engels verjaardag vieren
De vrijdag werd mijn moeder 79 jaar en dat hebben we extra feestelijk gevierd. Dat ging gepaard met een echt Engels ontbijt dat in onze woning werd bereid. Dat was een erg leuke luxe. Wij hebben de Engelsen ervaren als erg aardig, hulpvaardig en erg gastvrij. Ze doen alles om het naar je zin te maken.

De week vloog voorbij, maar dat is vaak als je het naar je zin hebt en dat hadden we. De vakantiewoning is perfect aangepast. Dat was erg fijn, en ook makkelijk voor de twee verzorgers die mij zo goed konden verzorgen. Ze waren echt fantastisch, gezellig en spontaan hebben we met elkaar de week doorgebracht. Ja, het was een week waar we met heel veel plezier op terugkijken. We kunnen dan ook iedereen aanraden om ook naar Ropley te gaan, want daar is het écht genieten en Drempelloos Op Vakantie In Engeland.