Hoe ben je in contact gekomen met Stichting DOVIE?
Adriaan ken ik al een geruime tijd, omdat wij in het verleden als eens samengewerkt hebben. Hij deed de montage van filmpjes en dat begeleidde ik vanuit mijn werk. Het contact is altijd op een laag pitje blijven bestaan, ook nadat ik mijn eigen tekstbureau startte. Totdat Adriaan mij in februari 2022 whatsappte met de vraag of ik iemand kende die de communicatie voor Stichting DOVIE wilde oppakken.

Waarom heb je onze stichting uitgekozen om vrijwilligerswerk te doen?
‘Mijn antwoord was meteen volmondig Ja. Dat kwam ook door een samenloop van omstandigheden: Ik had voldoende tijd, omdat ik met ‘pensioen’ gegaan was. Adriaan kende ik en onze samenwerking verliep altijd heel soepel. Ik liep warm voor de doelstelling van de stichting. Bovendien hadden de werkzaamheden te maken met mijn expertise: het schrijven van teksten, oftewel met communicatie.

Wat vind je belangrijk aan het werk dat Stichting DOVIE doet?
Op vakantie gaan is voor veel mensen vanzelfsprekend. Je bepaalt je bestemming, loopt je paklijst na en gaat op pad. Voor Adriaan en zoveel anderen die net als hij gebonden zijn aan een rolstoel en zorg nodig hebben, is die vanzelfsprekendheid er niet. Om ze toch zorgeloos en drempelloos op vakantie te laten gaan; daar zet ik me graag voor in. En als ik dan van dichtbij meemaak hoe blij deze doelgroep is om eens op vakantie te kunnen in Engeland, dan is er geen grotere motivatie dan me enthousiast in te zetten voor de stichting.

Welke werkzaamheden doe je binnen de stichting.
In maart 2022 startte ik als communicatiemedewerker. Al snel kwam de functie secretaris in beeld en die rol trok me. Eigenlijk ben ik zo de spil in de organisatie, werk ik veel met Adriaan samen en zie ik dat de stichting zich steeds verder professionaliseert. Een steen bij te mogen dragen aan deze ontwikkeling doet me deugd.  Waar ik met ontzettend veel plezier op terugkijk, is het schrijven van Adriaans levensverhaal. Zo verscheen in november 2022 zijn boek Jouw wereld = mijn wereld.

Raad je andere mensen aan ook vrijwilliger bij Stichting DOVIE te worden? En zo ja, waarom?Jazeker! Wie zich verbonden voelt met deze doelgroep en zich ervoor wil inzetten is van harte welkom. We zijn een stichting met enthousiaste leden die zich allemaal belangeloos inzetten voor het mooie doel waar Stichting DOVIE voor staat. En je weet zeker dat jouw werk als vrijwilliger ontzettend gewaardeerd wordt.