16 april jl. vertrokken Martijn en Sjors met de trein vanuit Breda richting Rotterdam. Ruim anderhalf uur voor de start kwamen ze aan op het centraal station. Sjors: ‘We verwachtten dat we ruim voldoende tijd zouden hebben, maar uiteindelijk bleek dat we deze tijd toch echt nodig hadden. Gelukkig stonden we op tijd bij de start.’

Om 10.08 uur passeerden ze de startlijn en stonden er nog 42,195 kilometers op de planning. Vanwege de vele deelnemers moesten ze regelmatig zoeken naar een lekker plekje om hun eigen tempo te lopen. Martijn: ‘Nadat we de 27 kilometer grens passeerden, besloten we los van elkaar verder te lopen. Gelukkig stonden er langs de kant genoeg bekenden om ons naar de eindstreep te loodsen.’

Beiden bereikten uiteindelijk de finish. De dag erna veel spierpijn, maar de welverdiende medaille verzachtte de pijn. ‘Al met al kijken we zeer tevreden terug op onze marathon. Vooral het gevoel dat we, naast het uitlopen van de prachtige marathon, ook nog € 1.800 hebben opgehaald voor Stichting DOVIE’, besluit Sjors. De cheque met dit mooie bedrag hebben ze een paar dagen later trots aan oprichter Adriaan Aerts overhandigd.