Vanaf de zijlijn support Stichting DOVIE op 16 april onze vrijwilliger Sjors. Waarom wij dat doen? Hij gaat voor het eerst de marathon van Rotterdam lopen. Dat is niet zomaar iets! “Daarvoor ben ik hard aan het trainen. Nu ik heb aangegeven dat het een doneeractie voor Stichting DOVIE is, ‘moet ik het wel doen’”, lacht Sjors. Wil jij hem en daarmee ook onze stichting supporten? Doneer hier.

Sinds een jaar is Sjors actief als vrijwilliger voor de stichting. “Mijn vader is familie van Adriaan en het kwam weleens voor dat we samen met Adriaan naar het voetballen keken. Zelf ben ik ook voetballer en samen met mijn voetbalmaat besloot ik mee te doen aan de marathon van Rotterdam. Wekelijks oefen ik volgens een bepaald schema om op 16 april 42,2 km te lopen. Het leek mij leuk om daar een doneeractie aan te koppelen voor de stichting. Het doel van stichting DOVIE, rolstoelgebruikers een zorgeloze en drempelloze vakantie bieden in Engeland, spreekt mij erg aan.

Toen Adriaan mij vroeg om vrijwilligerswerk voor de stichting te doen, was mijn antwoord direct ja. Ik maak deel uit van de commissie communicatie en verzorg maandelijks de nieuwsbrieven. Het systeem waarmee ze verzonden worden, ken ik goed vanuit mijn marketinggerichte opleiding. Dit vrijwilligerswerk past goed in mijn tijdsplanning. Bovendien heeft het mijn netwerk verbreed.

De voorbereiding voor de marathon is in volle gang. Eerlijk gezegd moet ik mezelf er soms best toe aanzetten om te trainen. Maar dan denk ik aan Adriaan en de doelgroep en dan gaat de knop snel om. Ook fijn dat ik goed op schema lig. Over ruim een maand ga ik er volledig voor. Ik hoop dat ik voldoende mensen aanspreek met mijn doneeractie en dat ik toch aardig wat geld kan ophalen voor de stichting. Ik gun het de mensen uit de doelgroep dat ook zij met veel plezier een drempelloze vakantie kunnen vieren.”