Mijn naam is Esther Pruijmboom

Hoe ben je in contact gekomen met Stichting DOVIE?
Ik ben in contact gekomen met Stichting DOVIE doordat ik Adriaan al sinds mijn 2e jaar ken. We zaten bij elkaar op school en ook altijd in dezelfde klas. Adriaan is een goede vriend van mij. In de corona periode hadden we ook regelmatig contact. Hij deelde veel verhalen over Stichting DOVIE, waar ik al bekend mee was omdat ik één keer deelgenomen had aan de bestuursvergadering.

Waarom heb je onze stichting uitgekozen om vrijwilligerswerk te doen?
Ik was meteen helemaal geïnspireerd door Stichting DOVIE en haar doelstelling. Om een bijdrage te leveren om die te bereiken, koos ik om vrijwilligerswerk voor de stichting te doen.

Wat vind je belangrijk aan het werk dat Stichting DOVIE doet?
Ik vind dat Stichting DOVIE heel belangrijk werk doet. Op vakantie gaan moet ontspannen zijn en door een geheel aangepast vakantiehuis te realiseren kunnen veel mensen met een zware lichamelijke beperking tenminste ook veel rustiger op vakantie. Alles is immers daar al aanwezig.

Welke werkzaamheden doe je binnen de stichting?
Mijn vrijwilligerswerk begon met het plaatsen van geldhuisjes en flyers. Ook maak ik reclame op sociale media en mond-tot-mondreclame om veel bekendheid te maken voor de stichting. Sinds 1 november 2022 zit ik in de activiteitencommissie. Ik zet me graag in om mooie evenementen mee te organiseren.

Raad je andere mensen aan ook vrijwilliger bij Stichting DOVIE te worden? En zo ja, waarom?
Ik raad zeker mensen aan om vrijwilliger te worden bij Stichting DOVIE. Maar je moet er wel affiniteit mee hebben en er voor de volle 100 procent voor gaan, minimaal tot het tweede vakantiehuis is gerealiseerd. Maar ook daarna is de inzet van vrijwilligers nog steeds hard nodig. Je hart moet er zeker liggen want het is een prachtig project met veel uitdaging!

Wil jij ook vrijwilliger bij Stichting DOVIE worden? Mail naar info@stichtingdovie.nl